Slovníček pojmů

  • Doména

    +

    Adresa na internetu, virtuální poštovní adresa. U její registrace si zvolte jméno, které bude jasně a srozumitelně vystihovat název vaší společnosti, produktu nebo služeb, a to i v zahraničí. Zaregistrujte si také různé „koncovky“: .cz, .com, .de podle toho, v jaké zemi máte své obchodní zájmy.

  • Webhostingový prostor

    +

    Prostor na internetu, který slouží k uložení vaší webové prezentace. Je pro vás nejsnadnějším a také nejúspornějším způsobem vstupu na internet. Při výběru je důležitá šíře a kvalita nabízených služeb.

  • Web (Webová  prezentace)

    +

    Skutečný obsah vaší prezentace na internetu. Na trhu již existují společnosti, které nabízejí jednoduché a intuitivní řešení, jak si web vytvořit svépomocí. Především u složitějších webů je ale dobré si k jeho řešení přizvat odborníky, kteří se tvorbou webových stránek zabývají a poradí s architekturou webu.

  • Výsledky vyhledávání

    +

    Dnes již nestačí na internetu pouze být, mnohem důležitějším se stává být na internetu vidět. K tomu vám pomáhají i internetové vyhledávače, které umožní vašim zákazníkům podle hledaných slov najít právě tu Vaši webovou stránku. Vyhledávače nabízejí dvě základní možnosti umístění výsledků ve vyhledávání:

    • Bezplatné organické (přirozené)
    • Komerční reklama ve vyhledávání

  • Search Engine Optimalization (SEO)

    +

    Série postupů, které vám zajistí výhodnější umístění vašich stránek v organických výsledcích vyhledávání skrze internetové vyhledávače. Neobávejte se, s tím vám může pomoci webový profesionál.

  • Online reklama

    +

    Online reklama, jak už název napovídá, jde ruku v ruce s internetem. V dnešním světě sahá běžný uživatel při jakékoli potřebě či nevědomosti po internetu. To je příležitost pro vás, dát o sobě na internetu vědět a oslovit svou potenciální cílovou skupinu online reklamou v místě, kde se nejčastěji vyskytuje.

  • Google Adwords

    +

    Existují různé druhy online reklamy, přičemž jedním z nich je reklamní systém Adwords od společnosti Google. Ten inzerentům nabízí k dispozici tři základní formáty reklamy:

    • Reklama ve vyhledávání
    • Online reklama v Reklamní síti Google
    • Mobilní reklama

    Výhody systému Adwords:

    • větší relevance a efektivita reklamy,
    • lepší zacílení na vybrané zákazníky,
    • vyšší návratnost vložených investic,
    • platíte dle svého uvážení - za proklik nebo za zobrazení.

  • Reklama ve vyhledávání

    +

    Textový reklamní formát systému Adwords.

    Jde o výsledky ve vyhledávači Google, avšak komerční, tj. placené. Textové inzeráty se zpravidla zobrazují na dvou pozicích nad přirozenými výsledky a vedle v samostatném sloupci. Reklama přímo reaguje na zadaný vyhledávaný dotaz a na principu „aukce“ jednotlivá komerční sdělení zobrazí.

    Principy reklamy ve vyhledávání:

    • Platíte pouze v případě, že na váš inzerát někdo klikne (jde o tzv. PPC Pay-Per-Click systém).
    • Odkazy musí být relevantní k dotazu, který uživatel zadal do vyhledávače. Dotazy se v tomto případě nazývají klíčová slova.

  • Online reklama v Reklamní síti Google

    +

    Textový a grafický reklamní formát systému Adwords.

    Váš zákazník kromě vyhledávání ve vyhledávači Google také brouzdá po nejrůznějších internetových stránkách. I zde jej ale můžete zastihnout. Svou online reklamu ve formě textových či grafických reklam můžete umístit na tisíce partnerských webů Google, které tvoří tzv. Reklamní síť Google. Díky možnosti cílit podle kontextu (obsahu) webu, zájmu uživatelů nebo výběru konkrétních stránek je přitom ve vašich rukou, kdy se vaše online reklama zobrazí.

    Principy Online reklamy Google:

    • Forma inzerátu může být v tomto případě textová či grafická (banner).
    • Inzerát by měl odpovídat obsahu stránky, protože pak je větší pravděpodobnost, že na něj návštěvník webu klikne.
    • Cena se odvíjí od zvoleného systému:
    - Jen když někdo na reklamu klikne
    - Pevná cena za 1000 zobrazení

    Google má ve své reklamní síti webové stránky z celého světa, takže pomocí služby Google Adwords je možné zacílit přesně ty, na které chodí uživatelé z Vámi vybrané země. Tedy například jen uživatelé z Velké Británie, Francie, Polska nebo Švédska.

  • Mobilní reklama (textová i grafická)

    +

    Textový a grafický reklamní formát systému Adwords.

    Možná jste zaregistrovali, že lidé na ulicích často hledají informace prostřednictvím svého mobilního telefonu. Pokud je to pro vaše podnikání relevantní, může se vaše online reklama zobrazovat i v mobilním telefonu, ať už na internetových stránkách, v mobilních aplikacích nebo ve výsledcích vyhledávání.

  • Výdaje za reklamu

    +

    Textový a grafický reklamní formát systému Adwords.

    V rámci systému Adwords existují dva způsoby nastavení zpoplatnění reklamy:

    Pay-Per-Click (PPC) systém neboli platba za proklik Pay-Per-Mile (PPM) systém neboli platba za tisíc zobrazení

  • Pay-Per-Click systém (PPC)

    +

    Jako inzerent platíte pouze v případě, že na váš inzerát někdo klikne (platí pro reklamu ve vyhledávání). Maximální cenu, kterou za 1 klik zaplatíte, volíte vy, a stanovení reálné ceny pak probíhá formou tzv. aukce. Cena za kliknutí na vaši reklamu nikdy nepřekročí vámi stanovenou částku.

  • Pay-Per-Mile systém (PPM)

    +

    Inzerent platí za tisíc zobrazení inzerátu bez ohledu na množství prokliků.(tato možnost je k dispozici v Reklamní síti Google).
    Maximální cenu, kterou za tisíc zobrazení zaplatíte, volíte vy, a stanovení reálné ceny pak probíhá formou tzv. aukce. Cena za tisíc zobrazení vaší reklamy nikdy nepřekročí vámi stanovenou částku.

  • Adresář míst Google

    +

    Pokud hledáte další možnosti, jak svoje podnikatelské aktivity více zviditelnit na webu, můžete využít Adresář míst Google. Adresář míst je v podstatě bezplatný online katalog, kde vaši firmu bezplatně zapíšete a pokaždé, když uživatel bude hledat na mapách Google nebo ve Vyhledávači Google služby či prodejny ve vašem městě, které nabízíte, objevíte se ve výsledcích vyhledávání.

  • Google Analytics

    +

    Online služba pro získávání údajů o návštěvnících vaší webové prezentace. Relevanci vašeho reklamního inzerátu zvyšují kvalitní webové stránky. Jejich efektivitu můžete měřit pomocí bezplatného nástroje Google Analytics, díky němuž lépe zjistíte, odkud uživatelé přicházejí a co na vašich stránkách dělají.

    Google Analytics Vám pomůže zjistit:

    • odkud přišlo nejvíce návštěvníků,
    • jak návštěvníci vaše stránky našli,
    • jak dlouho na vašich stránkách zůstávají,
    • které stránky na webu jsou neoblíbenější,
    • které stránky na webu uživatelé okamžitě opouštějí.

    Informace, které získáte, Vám pomohou vylepšit rozvržení a design stránek, zjistit preference návštěvníků a sledovat zdroje odkazující na vaše stránky.

  • Statistiky vyhledávání Google

    +

    Z internetu se dají vyčíst zajímavé trendy a informace, které pak můžete využít pro rozhodování. Pomocí Statistik vyhledávání Google můžete v agregované podobě sledovat informace o sezónnosti vašich produktů, připravit si analýzu konkurence, geografický průzkum trhu, nebo sledovat trendy v odvětví. Tuto službu naleznete na adrese google.cz/statistiky

  • Barometr chování zákazníků

    +

    Barometr je skvělým nástrojem, pokud chcete rychle a zdarma zmapovat vliv internetu a nákupní chování zákazníků na různých trzích. Tento nástroj vlastně sleduje cestu zákazníka od vyhledávání informací o produktech až po samotný nákup, a to i pro český trh. Veškerá data pocházejí z externích zdrojů (ve spolupráci s IAB Europe) a nabízí vám informace o spotřebitelských trendech v 25 zemích celého světa a 36 produktových kategoriích. Je zdarma a najdete jej na adrese www.consumerbarometer.eu.

    Naleznete v něm odpovědi například na tyto otázky:

    • Jak v dané zemi působí internet na rozhodování zákazníků?
    • Kolik z nich si před nákupem vyhledá informace na internetu?
    • Které informace jsou pro ně důležité a jak je vhodné je podat?

  • YouTube

    +

    YouTube je největší světová videoplatforma: každou minutu na něj uživatelé nahrají více než 48 hodin obsahu. K oblíbeným internetovým službám patří i v České republice a podnikatelé jej mohou zdarma využít jako způsob, jak oživit svou internetovou prezentaci.

  • Aplikace Google

    +

    Bez kancelářských aplikací se dnes neobejde prakticky žádná firma: textový editor, tabulkový procesor či email jsou nezbytností pro každodenní fungování firmy. Balíčků těchto služeb je na trhu samozřejmě k dispozici více, my bychom rádi představili sérii Aplikací Google:

    • Emailové řešení / Gmail
    • Kalendář Google
    • Weby Google
    • Dokumenty a Tabulky Google

ASMP ČR Google Millward Brown